Чищення дросельної заслінки: навіщо, коли та як?

Ймовірно, кожен автовласник стикався з рекомендацією автосервісу, очистити дросельну заслінку у випадки коли виникають проблеми із запуском двигуна, і на холостому ході оберти плавають, мало того можуть провалитися і навіть призводити до зупинки двигуна.

Принцип роботи та сенс застосування дроселя

Дросель застосовується щоб подавати двигун чітко дозовані порції палива разом з повітрям. Який тут необхідний забезпечення процесу горіння палива.
Дроссельная заслонка
Дросельний вузол власне і забезпечує правильну подачу повітря у впускний колектор, таким чином далі формується паливо повітряна суміш з необхідними для двигуна параметрами. З чого можна зробити висновок – при засміченій дросельній заслінці кількість повітря в суміші змінюється і ми можемо відчути в роботі авто наслідки такої неполадки.

Не кожен автомобіліст відразу припускає, що швидше за все засмічена дросельна заслінка, тому варто пояснити, яку функцію виконує заслінка і звичайно навіщо, а головне коли її потрібно чистити.

Причини засмічення дросельної заслінки

Найпоширеніша причина з якої необхідне чищення дросельної заслінки це неякісний бензин.
Бруд від осаду різних присадок, які додають у пальне, потрапляє на вісь та заслінку дросельного вузла і перетворюється на нагар.
Наступна причина – це невелика кількість частинок моторного масла та газів, які летять з картера двигуна на заслінку через систему вентиляції картерних газів.

Фільтр палива, що засмітився, також одна з основних причин засмічення дросельного вузла. Бруд із фільтра потрапляючи на дросель не дозволяє відкриватися заслінці на потрібний кут, занадто малий кут відкривання призводить до критичного об’єму повітря і двигун глохне, ситуація може погіршитися аж до займання палива.

Чистка дроссельной заслонки
Досить часта причина чищення дросельної заслінки це запилене повітря. Дрібні частинки пилу, проходять через несправний повітряний фільтр і осідають на стінках впускного колектора і дросельної заслінки порушуючи рух заслінки.

Як бачимо, зрозуміти та оцінити самостійно ступінь забруднення дросельного вузла досить проблематично, тому що в ланцюжку беруть участь і інші елементи ДВС, без електронного сканера та діагностики в цілому проблему можна лише посилити.

Що таке чищення дросельної заслінки

У процесі експлуатації, на осі та корпусі дросельної заслінки скупчуються маслянисті відкладення забруднюючі інжектор тим самим не даючи працювати заслінці плавно, що призводить до заїдання, підклинювання. У результаті двигуна починаються збої, а в ECU (електронний блок управління) формуються помилки відповідно.

Коли необхідне чищення дросельної заслінки

Нехтувати своєчасним чищенням дросельної заслінки не можна категорично! Усі експерти настійно рекомендують чистити дросельну заслінку кожні 30-40 тисяч км пробігу, а з профілактичною метою, кожні 10-15 тисяч, не знімаючи з автомобіля. Також чистка необхідна з появою симптомів засмічення заслінки, не стабільної роботі двигуна.Щоб грамотно зробити чистку дросельної заслінки необхідно мати навички і знання, в іншому випадку можна не тільки посилити ситуацію, але і привести в непридатність сам вузол.

Наприклад, якщо через некомпетентність видалити захисний шар молібдену, то порушитися герметичність дроселя і плавність ходу заслінки (повітря буде потрапляти більше, а заслінка буде рухатися ривками) такий вузол відновити неможливо і доведеться придбати новий!

Як правильно виконувати чищення дросельної заслінки

Чистка виконується спеціальними засобами, а саме “очисником карбюратора” це загальна назва засобу, застосовується як для карбюраторних так і для інжекторних автомобілів, засіб розчиняє наліт бруду, що скупчився, який за своєю природою однаковий для обох видів автомобілів.
Щоб очистити внутрішні частини заслінки та повітряні клапани, дросель необхідно зняти.

Для цього:

Від’єднайте клему акумулятора.
Послабити хомути повітряного фільтра, паливних шлангів, системи охолодження дросельної заслінки та від’єднати.
Витягнути трос і відкрутити гвинти.
Зняти з двигуна.
Щоб розчинити відкладення, треба рівномірно розпорошити очищувач, залишити трохи увібратися і м’якою тканиною очистити наліт, потім продути повітрям з компресора.
Очистка дроссельной заслонки
У жодному разі не можна терти абразивними матеріалами або жорсткими щітками з сильним тиском, від таких зусиль є ризик подряпати поверхню заслінки та видалити корисне, молібденове напилення, що призведе до непридатності весь вузол. Після чищення протерти сухою ганчіркою від залишків засобу та зібрати у зворотному порядку.

Однак і тут є нюанс, іноді після чищення спостерігається зміна роботи двигуна на холостих оборотах і збільшення витрати палива. Це сигналізує, що ECU продовжує діяти за параметрами, які були до чищення і відповідно дає некоректні команди. Щоб цього не сталося, необхідно відкалібрувати заслінку, тобто адаптувати.

Адаптація дросельної заслінки

Є кілька варіантів адаптації: за допомогою спеціального приладу (сканера) або механічним шляхом.

Виконання чищення дросельної заслінки процедура нескладна, проте вимагає акуратності, оскільки у складі дросельного вузла знаходяться дрібні деталі. Недбале ставлення загрожує неправильним складанням, що позначиться на роботі системи впуску надалі.

Чищення необхідно проводити грамотно і ретельно, а головне дбайливо, інакше через незнання і недосвідченість можна пошкодити поверхню дросельної заслінки, подряпавши або стерти молібденове покриття разом з брудом.

Тому варто звернутися на СТО Bosch Car Service ДІАС Україна, до автомеханіка який кваліфіковано та швидко впораеться з такою роботою, що забезпечить надійність та комфорт в експлуатації автомобіля, крім того ви отримаєте гарантію на виконану роботу 1 рік або 15 тис. км, а також гарантію на всі потрібні запчастини від виробника.